Projecten

Project
OUTSTANDING 92,30%

Freshi House

Al bijna 10 jaar houdt BioFreshi zich bezig met zo ongeveer alles wat te maken heeft met biologische groente en fruit, waarbij de focus ligt op het vinden van een perfecte match tussen klant (supermarkten), biologisch product en teler. Food miles in combinatie met de carbon foodprint is een belangrijk aspect in de biologische sector. Biofreshi heeft als doelstelling de foodprint zoveel mogelijk te beperken. Daarom wordt het grootste gedeelte van de producten, welke door Biofreshi verkocht worden, in Nederland geteeld. Echter, om een zo volledig mogelijk assortiment te kunnen aanbieden aan de consument worden ook producten geïmporteerd vanuit de hele wereld.

Biofreshi richt zich de laatste jaren op het ‘Natuurlijk etiket’ om verpakkingsmateriaal zoveel mogelijk uit te bannen voor biologische producten. Daarbij wordt een herkenbaar biologische logo, wat vereist is voor biologische groenten en fruit, aangebracht op de producten waardoor ze niet meer verpakt hoeven te worden. Hierdoor kan de plastic afvalberg sterk gereduceerd worden wat past in de biologische uitganspunten en bijdraagt aan een beter leefmilieu.

De intentie van Biofreshi is, gezien de groei van de afgelopen jaren, om een de eigen locatie te realiseren waar optimaal en efficiënt gewerkt kan worden om de kosten voor de biologische producten zo laag mogelijk te houden. Het Rithmeesterpark in Breda is hiervoor een uitermate geschikte locatie, gezien het feit dat Biofreshi vanaf de opstart al in Breda gevestigd is en het knooppunt rondom Breda, zeer gunstig ligt betreffende het distributienetwerk van Biofreshi. Vanuit deze locatie kunnen wij zowel onze nationale, als internationale klanten nog efficiënter bedienen.